Saturday, January 5, 2013

Sweetness is prettiness

Se soubessem como eu adoro estes suportes para ovo - antigos, da Fábrica de Loiças de Sacavém, são umas peças herdadas da minha mãe e que me lembram a minha infância... Sobraram quatro, dois dos quais estão partidos. Se alguém souber onde se podem encontrar mais, diga-me, por favor. Adorava decorar uma mesa com estes detalhes...





If you could imagine how I love these egg cups - they're vintage pieces made by an old portuguese company and I inherited them from my mother... Such sweet childhood memories!... I have four of them, two of which are broken, so if someone knows where to find similar ones, please tell me - I would love to decorate a table with such beauties...

7 comments:

Vera Ferraz said...

São tão bonitos! Hoje andei por uma feira de velharias a ver se encontrava assim uma preciosidade...

Unknown said...

They are absolutely adorable! I hope you had a lovely Christmas and New Years. Sorry about the belated holiday wishes.

xx Mandi
www.findmeamuse.com

whatsarlikes said...

Olá!!!Que engraçado, tenho esses mesmo suportes lá em casa, uns 10 ou 12 talvez, o meu avô (já falecido) comprou há alguns anos, porque temos sobrenome "Pinto" e ele achou graça. Todos os Natais colocamos os ditos suportes na nossa mesa, porque é tradição comermos ovos escalfados logo pela manhã. Já agora, adoro o seu blog...

Tins roser said...

Hello, I live in Norway and appreciate your beautiful and delicious blog. I have visited Portugal once, and Madeira several times...I love that island...lovely with the flowers and gardens...Have a nice day! Unn :)

Anonymous said...

Excellent beat ! I would like to apprentice while you
amend your web site, how could i subscribe for a blog website?
The account helped me a acceptable deal. I
had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept
Feel free to visit my homepage ... cars

Leanne M said...

Hello from your newest follower, I've just found your site through Rosehip, I love your eye for colour and beauty.

Anonymous said...

Olá! Tenho 2 iguais que estou a vender mas estão um bocados lascados!
Se lhe interessar diga-me info@marianamegre.com.